basenliekecanada.reismee.nl

Klaar voor vertrek!

Vanwege de huidige veiligheidsmaatregelen op Schiphol was er door het reisbureau geadviseerd om niet 3, maar al 4 uur voor vertrek in te checken. Dat ging ons wel heel ver, maar voor de zekerheid toch maar extra vroeg opgestaan om 3,5 uur voor vertrek op Schiphol te kunnen zijn. Het heeft uiteindelijk amper 20 minuten geduurd voordat de koffers waren ingecheckt, de paspoorten waren gecontroleerd, zowel de koffers als wij door de scan waren gegaan en we in de vertrekhal zaten. Heerlijk relax begin van de vakantie dus. De rij bij de koffie duurde vervolgens langer… Maar goed, tijd zat

Laughing

De plaatsen voor het vliegtuig hadden we van tevoren al geserveerd en die waren dan ook uitstekend. Lekker een plekje met maar 2 – in plaats van 3 – stoelen op een rij en aan het raam. Daar hebben we tijdens de vlucht ook goed van kunnen genieten. Er was weinig bewolking boven Groenland, waardoor we schitterende, uitgestrekte sneeuwlandschappen konden zien. De ene gletsjers na de andere kwam er onder ons voorbij. We hebben meteen weer een nieuwe vakantiebestemming op ons wensenlijstje toe kunnen voegen.

Maar, nu eerst Canada! Na een voorspoedige vlucht landden we in Vancouver. Op de klok heeft onze reis maar een half uur geduurd. We vertrokken uit Nederland om 10.30 uur en kwamen 11.00 uur Canadese tijd hier aan. Onze dag ging dus pas net beginnen. Na het ophalen van de huurauto zijn we direct naar ons hotel doorgereden. Nou ja, direct… wel even 3 extra rondjes door downtown Vancouver, want er zijn hier alleen maar eenrichtingswegen en de ingang van de parkeerplaats van het hotel bleek zich in een achterafstraatje te bevinden.

We hebben snel onze spullen gedropt op de kamer en zijn daarna het centrum in gegaan. Voor de derde keer deze dag een soort van lunch gegeten (we hadden al 2x geluncht in het vliegtuig). Om de mooie ligging van de stad en de skyline goed te kunnen bekijken zijn we op de “seabus” gestapt, een veerpontje dat naar North Vancouver gaat. Nu maar snel een hapje gaan eten. Het is in Nederland al bijna tijd voor het ontbijt, maar gaan na 3x lunchen nu toch maar voor het avondeten.