basenliekecanada.reismee.nl

Regenwoud en rotsgravures

De weg die we een vorige week al in het donker hebben gereden, reden we ditmaal bij daglicht. In het donker hadden we al veel indrukwekkende bomen en meertjes gezien die er veelbelovend uitzagen. Inderdaad bleek het een mooie route te zijn. Echt veel mogelijkheden om te stoppen waren er niet, maar waar mogelijk hebben we dit wel gedaan om even de benen te strekken met een kort wandelingetje of te lunchen bij een mooi meertje.

Onderweg zat ook nog het Petroglyph Provincial Park, waar een aantal rotsgravures van de vroegere bewoners te bezichtigen waren. Dit bleek een miniscuul parkje te zijn, waarbij de gravures vanwege al het mos lang niet allemaal even duidelijk waren. Maar op zich een prima stop op zo’n lange dag rijden.

Na zo’n hele dag lang in de auto te zitten, wilden we eenmaal in Victoria aangekomen snel wat eten. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan, want we moesten meer dan een half uur lopen om in de buurt te komen van het centrum met de gezellige restaurantjes. En om nou weer bij een burgerketen te eten… De inspanning werd beloond met een lekkere pizza!