basenliekecanada.reismee.nl

Terug naar Vancouver

Vanochtend zijn we het centrum van Victoria ingegaan om wat souvenirtjes te kopen. We hadden van de week een mooie out door-sportwinkel gezien, waar we graag even wilden kijken. Met verschillende excursies hebben we hier mooie regenjassen te leen gekregen en we wilden eens kijken of ze die hier ook verkochten. Dit bleek het geval te zijn, zij het wel voor hele hoge prijzen. Lieke heeft wat kunnen vinden in de aanbieding en Bas wilde nog een drybag kopen. Bij de kassa kwamen we erachter dat deze winkel nogal een vreemd concept had. Je kon alleen wat kopen als je “lid” was van deze co-operatie. Voor toeristen werd geen uitzondering gemaakt. We zijn nu dus voor 5 dollar levenslang lid van de MEC in Canada. Dus mocht iemand nog die kant opgaan, wij hebben een pasje ;-) Ze verschepen ook internationaal, maar de mevrouw achter de toonbank had zelf ook al door dat de verzendkosten waarschijnlijk wat aan de hoge kant zouden zijn.

Daarna gingen we richting de veerboot die ons weer naar het vasteland van Canada zou brengen. Het was stralend weer, dus we zijn lekker in het zonnetje op het dek gaan zitten. We werden nog uitgezwaaid door een zeehond. In 1,5 uur zijn we terug naar Vancouver gevaren, waar onze reis ook begonnen is.

In deze grote stad was het meteen weer druk en konden we aansluiten in de file. Pas laat op de middag kwamen we aan in het centrum. Daar hebben we nog even wat souvenirtjes geshopt en zijn we lekker gaan eten. We kwamen terecht bij een restaurantje waar je Japans kon barbecueën. Een soort gourmetten, maar dan op z’n Japans, met een kookplaatje in het midden van de tafel. We moeten er wat onzeker uit hebben gezien toen ons vlees en groente voor op de barbecue op de tafel stond. Een ober kwam naar ons toe om onze eerste stukjes vlees voor ons te bereiden. Hij schroeide het dicht, draaide het een paar keer om, haalde het door de saus, pakte er wat rijst bij en plantte het zo in Bas z’n mond. We wisten nu in ieder geval hoe het moest J Het was lekker, gezellig en… als laatste avondmaaltijd in Canada was het ook wel leuk om eens een keer langer dan een uur in het restaurant te zitten!