basenliekecanada.reismee.nl

Cruising the Seawall

Een van de highlights van Vancouver is Stanley Park, een prachtig park gelegen op een schiereiland. De beste manier om dit park te verkennen is te fiets en dus hebben we twee “Beach Cruisers” gehuurd (hippe fietsen, inclusief stoere fietshelm en dito fietsmandje). Hiermee gingen we de Seawall op, een fietspad rondom het park en een grote baai in de stad.

Al cruisend zijn we van uitkijkpunt naar uitkijkpunt gereden. Eigenlijk is het hele fietspad één groot uitkijkpunt. Wat is Vancouver een mooie stad! Stanley Park is helemaal ingericht op recreëren, aparte paden voor fietsers en skaters en aparte paden voor wandelaars. Bovendien mag je een groot deel van de route per fiets maar in één richting afleggen, geen tegenliggers dus. Daarnaast is het park voorzien van vele mooie strandjes en een zwembad. Ze weten het stadse, werkende leven hier goed te combineren met vrijetijdsbesteding.

Tegen een uurtje of twee kwamen we aan op Granville Island. Dit oude industrieterrein is inmiddels een hippe buurt met een overdekte markt en veel restaurantjes. Een goede plek dus om even te lunchen (één keer maar vandaag). Met een Indiase curry achter de kiezen konden we weer richting het fietsverhuurbedrijf. Laatste hindernis was de Burrard Bridge. Toch nog even een pittig stukje klimmen op deze verder relaxte fietstocht. De beloning van het uitzicht op Grandville Island was de moeite waard.

Al met al hebben we een kleine 25 km afgelegd en dat slechts één dag na een lange vliegreis en het tijdsverschil. Na het inleveren van de fietsen zijn we nog even op het strand gaan zitten om de gele kersen op te eten die we op de markt in Granville Island hadden gekocht. We waren inmiddels een beetje oververhit dus zijn we maar snel naar het hotel gegaan voor de airconditioning. En ook een beetje om te voorkomen dat Lieke in slaap zou vallen…

Oma

Wat een geweldig begin van jullie reis y

Judith Groot

Leuk om te lezen Bas!
Net weer aan het werk na mijn vakantie en de link naar jullie reisblog gevonden. Ziet er gaaf uit zeg... En dat met een half uurtje vliegen (hahaha was het maar zo!)

Hé nog veel plezier daar, geniet met volle teugen. Ik ga het volgen. Han Mallee houdt hier je bureaustoel warm, dat weet je :)
Groetjes van Judith