basenliekecanada.reismee.nl

Othello tunnels en Manning Park

In het slaperige Harrison Hot Springs hebben we vanochtend ontbeten met pancakes met maple syrup en koffie met gratis refill. We zitten dan wel in Canada, maar het voelde heel Amerikaans. Echt vreemd is dat niet, want we zaten hemelsbreed ook maar zo’n 30 kilometer van de grens af. De eerste stop vandaag was bij Bridal Veil Falls. Via een korte wandeling kon je naar deze waterval lopen. Even slikken voor Lieke, want de eerste bordjes met “Caution, bears in area” moest hierbij te voet gepasseerd worden. En we hebben nog niet de kans gehad om anti-berenspray te kopen...

Daarna gingen we door naar een ander wandelgebied, de Othello Tunnels. In de vroege jaren 1900 zijn hier voor de spoorweg 5 tunnels uitgehouwen in de rotsen en een aantal bruggen gemaakt om diepe kloven te overspannen. We wisten niet zo goed wat we hier van moesten verwachten en waren ook verbaasd toen er aan het begin van het wandelpad vermeld werd dat je een zaklamp bij je moest hebben. Al snel kwamen we erachter waarom. De tunnels waren een paar 100 meter lang en daardoor behoorlijk donker. Je kon net voldoende zien om zonder kleerscheuren de andere kant van de tunnel te bereiken. Wel spannend in het donker, want we zitten hier niet alleen in berengebied, maar ook de “sasquatch” (Big Foot) schijnt hier in de omgeving regelmatig gespot te worden. Sterker nog, Lieke is gisteren al met ‘m op de foto geweest. Daar wil je niet per ongeluk tegenaan botsen in het donker!

Op weg naar onze eindbestemming vandaag kwamen we door Manning Provincial Park. Hier hebben we nog een aantal korte wandelingen gedaan; de rhodondendron flats (die al waren uitgebloeid), 20 minute lake (waar we 40 minuten over gedaan hebben) en beaver pond (zonder bevers). Ondanks dat de namen van de wandelingen niet helemaal tot hun recht kwamen, waren het mooie uitstapjes. Bij de Cascade lookout kregen we wat gezelschap van Knabbel en Babbel-eenkhoorntjes. Super schattig en zeer geïnteresseerd in de camera.

Wil Slootweg

Ik snap Lieke, ik zou ook niet zitten te wachten op een ontmoeting met een beer

Oma

Wat spannend allemaal leuk om te lezen,en te zien ,gelukkig zit ik hier rustig op mijn balkonnetje.geniet lekker verder oma opa knuf.

Omi en Opa

Wat een spannende dingen allemaal.
Lieke wat een lef op die hoge brug.
Genieten jullie maar, liefs Opa en Omi.