basenliekecanada.reismee.nl

Twin Falls

De komende dagen staan in het teken van kilometers maken. Vandaag ruim 370 kilometer. De hoge bergen van de Rocky Mountains hebben we inmiddels achter ons gelaten en het landschap wordt nu wat glooiender. Na 5,5 uur rijden kwamen we aan in Smithers. Na het inchecken zijn we gelijk naar het visitor center gegaan, omdat we nog wel iets van een activiteit wilden doen vandaag.

Op aanraden van het visitor center zijn we naar de Twin Falls gewandeld. Na een korte, maar stevige klim hadden we uitzicht op een spectaculaire waterval. Inderdaad, één waterval. De naam deed toch echt vermoeden dat het er twee moesten zijn. We zagen wel waar de andere waterval zou moeten zijn, maar dit was maar een heel klein stroompje in vergelijking met zijn grote broer.

Door andere toeristen werden we gewezen op een berggeit hoog op de rotswand. Onvoorstelbaar dat dit beestje zich op zo’n steile rotswand zich zo makkelijk voort kan bewegen en zich zo op z’n gemak leek te voelen.

’s Avonds zijn we nog een keertje naar de bioscoop gegaan. Dit keer naar Ice Age Collision Course. Weer een leuk, plaatselijk bioscoopje. Tot onze verbazing wel met gigantische zalen. We zaten in een hele lange, smalle zaal, met bijna 25 rijen achter elkaar, maar met maar een beperkt aantal stoelen per rij.